Verkkokurssiyrittäjille suunnattu Podcast puhelimessa
Verkkokurssiyrittäjille suunnattu Podcast puhelimessa
unelma-opiskelija verkkokurssille

#20: 3 Parasta & nopeinta keinoa kirkastaa unelma-opiskelija verkkokurssille

sähköpostilistan kasvattaminen verkkokurssien myyminen verkkokurssien tekeminen

Kuuntele koko jakso kuinka kirkastaa unelma-opiskelija verkkokurssille tästä >>>

 

Ennen, kuin mennään varsinaiseen jakson aiheeseen, haluan puhua yhdestä haasteesta, jonka hyvin todennäköisesti kohtaat lähtiessäsi kirkastamaan unelma-opiskelijaasi...

Saatat alkaa epäröimään itseäsi ja miettimään, että “en minä tiedä näihin vastausta” tai en ole varma.

Ja sitten saatat jäädä jumiin ja ajatella, että en voi jatkaa eteenpäin, ennen kuin olen 100% varma siitä, kuka on unelma-opiskelija verkkokurssilleni.

 

Mutta SIKSI haluan nyt kertoa sinulle jotain super tärkeetä: selkeys löytyy VAIN tekemällä.

 

Jos koskaan jäät jumiin, niin sinun tulee jatkaa siitä huolimatta. Hyväksy se, että tässä bisneksessä varsinkaan alkuun, et tule saamaan mistään 100% varmuutta, mutta sinun tulee jatkaa siitä huolimatta.

Esim. Kun aloitin tämän podcastin, niin olin unelma-asiakkaani validioinnin jälkeen 70% varma siitä, kuka hän on. Nyt kymmenien valmennettavien jälkeen olen 90% varma siitä, kuka hän on. Ja varmaan seuraavan 6kk aikana taas varmempi.

Mutta jos olisin ajatellut alussa, että en voi aloittaa podcastia, koska en ole ihan varma siitä, mistä tulen tekemään verkkokurssin saati kenelle...

..tätä podcastia ei edes olisi.

Eli muista: jatka eteenpäin epävarmuudesta, peloista tai epämukavuudesta huolimatta. Sen ei kuulukaan olla helppoa, mutta niin sen arvoista.
 

 

1) Valitse markkina ja tee markkinatutkimus

 

 
Jaksossa jaoin konkreettisia esimerkkejä siihen, kuinka pystyt valitsemaan markkinan ja miten tehdä markkinatutkimus. Tässä esimerkkejä markkinoista, joista voit valita.

  • Talous
  • Terveys & Hyvinvointi
  • Lifestyle
  • Opettaminen
  • Rakkaus & ihmissuhteet
  • Yrittäjyys
  • Henkinen kasvu & Itsensä kehittäminen
  • Taide
  • Lapset ja perhe-elämä
  • Joku muu?

Kun mielessäsi on markkina, voit pohtia markkinarakoa, esim:

Hyvinvointi -> Palautuminen -> Vastasyntyneiden lapsien äitien palautuminen

Kun mielessäsi on markkinarako ja suurin piirteen ajatus siitä, mitä kohderyhmää voisit auttaa, seuraavana askeleena on kirkastaa tuosta kohderyhmästä se unelma-opiskelija, keitä voisit auttaa kaikista eniten.

Seuraavissa askeleissa opit tästä lisää, joten jatka lukemista!

 

2) Kirkasta unelma-opiskelija verkkokurssille seuraavien kysymyksien avulla:

 

  • Demografiset tiedot
  • Mihin hän kaipaa kaikista kuumeisimmin apua? Mikä pitää häntä hereillä öisin?
  • Mikä on hänen unelmiensa täyttymys?
  • Mitä hän tuntee päivisin?
  • Mitä sen sijaan hän haluaisi tuntea käytyään kurssisi?
  • Mitä hänen tulee tietää, tuntea ja ymmärtää, jotta voi liittyä kurssillesi?
  • Minkälaisen muutoksen kurssisi auttaa saavuttamaan?

Jaksossa kerroin lisäksi mistä voit tietää, että TUNNET unelma-opiskelijasi joten muista kuunnella se kokonaan.

 

 

3) Juttele heille!

 

 
Mikäli olet edellisen osion jälkeen edelleen epävarma siitä, kuka on unelma-opiskelijasi verkkokurssille, hyödynnä näitä strategioita:

  • Facebook-ryhmät ja avaa keskustelu
  • Kysely somessa
  • Yksityisviestit
  • Syvähaastattelu puhelimessa

 

P.S. Jos pidit tästä jaksosta, niin muista jakaa sun kuunteluhetki somessa tagaamalla siihen mut @iidasoininen ja #vapautasupervoimasi!

 

Jaksossa mainitut linkit:

 

#18: Kuinka löytää unelma-asiakas verkosta? 5 Päätöstä, jotka sinun tulee tehdä

 

#8: 3 syytä, miksi sähköpostimarkkinointi on avain digiyrittäjän menestykseen

Liity mukaan sisäpiiriini

Liity mukaan maksuttoman uutiskirjeeni tilaajaksi ja pysyt kartalla kaikista uusista julkaisuista, koulutuksista ja jakamistani neuvoista digiyrittäjyydessä menestymiseen!

Tietosi ovat turvassa ja voit poistua listalta milloin tahansa.