#97: Kuinka nouset alasi top-asiantuntijaksi ja boostaat bisnestäsi PR:n avulla with Taru Tammikallio
Kuuntele koko jakso *Kuinka nouset alasi top-asiantuntijaksi ja boostaat bisnestäsi PR:n avulla with Taru Tammikallio* tästä >>>
Jos olet ollut Vapauta Supervoimasi podcastin kuuntelijana jo pidemmän aikaa, niin tiedät kuinka paljon painotan sähköpostilistan ja yleisön kasvattamisen tärkeyttä.
Olitpa sitten missä vaiheessa vain oman digiyrittäjyyden matkaasi - oman yleisön kasvattaminen on AINA ajankohtaista.
“Mutta miten se käytännössä oikeasti onnistuu, Iida?”
Tätä kysytään minulta todella usein ja tänään haluankin jakaa sinulle yhden loistavan strategian siihen: nimittäin opit medianäkyvyyden hyödyntämisestä.
Jos siis mietit…
- miten hyödynnän medianäkyvyyttä yrittäjyyden eri vaiheissa
- tai mitä mahdollisuuksia näkyvyyden lisääminen voisi minulle tuoda
ja ennen kaikkea…
- miten sitä medianäkyvyyttä ihan käytännössä onnistuu hankkimaan
…kannattaa pysyä visusti linjoilla.
Sillä kuka olisikaan parempi puhumaan medianäkyvyydestä sekä sen hyödyntämisestä, kuin upea vieraani, Taru Tammikallio, jolta löytyy roppakaupalla kokemusta asiasta.
Ja jos tosiaan olet podcastin kuuntelijana jo pidempään ollut, tunnistatkin ehkä jo Tarun, sillä hän on minulla vieraana aiemminkin ollut.
Ja juuri siksi uskallan myös luvata, että tämän päivän jakso sinun tulee ehdottomasti kuunnella, sillä tiedän sen olevan sinulle hyödyllinen.
Jos et kuitenkaan jostain syystä tiedä vielä kuka Taru Tammikallio on, niin hän:
- On PR-strategi ja brändivalmentaja yrittäjille ja asiantuntijoille, jotka haluavat nousta alansa top-asiantuntijoiksi, kasvattaa tunnettuuttaan, saada paremmin maksavia asiakkaita ja uusia mahdollisuuksia PR:n ja medianäkyvyyden avulla
- On hyödyntänyt medianäkyvyyttä puhe- ja koulutuskeikkojen, uusien asiakkaiden, sekä kustannussopimuksen saamiseen
- On entinen varhaiskasvatuksen opettaja, joka päätti toteuttaa lapsuuden unelmansa media- ja viestintäalan töistä, irtisanoutui ja ryhtyi yrittäjäksi
Toivottavasti olet siis innoissasi, koska tämän jakson kuunneltuasi olet oppinut:
- Mitä medianäkyvyys on ja mitä mahdollisuuksia se voi tuoda?
- 4 syytä, jotka estävät yrittäjiä hyödyntämästä medianäkyvyyttä
- 3 vinkkiä medianäkyvyyden saamiseen
Jakson alussa Taru jakoi omaa tarinaansa ja matkaansa PR-strategiksi
- Varhaiskasvatuksen opettajasta ja sosionomista mediayrittäjäksi
- Toimittajan työt opettivat miten luoda kiinnostavia juttuideoita ja myydä tarina medialle
- Halusin myös itse hyödyntää medianäkyvyyttä erottautumiseen, brändin ja tunnettuuden kasvuun, koska somessa on jo niin paljon kilpailua → PR toi uusia mahdollisuuksia ja asiakkaita
- Nyt autan yrittäjiä ja johtajia nousemaan esille mediassa ja hyödyntämään PR:ää oman tunnettuuden ja bisneksen kasvuun
Miksi yrittäjän kannattaa olla kiinnostunut PR:stä ja mitä mahdollisuuksia se voi tuoda
3 inside-vinkkiä medianäkyvyyden saamiseen
- Kirkasta, mikä on ydinviesti, mitä haluat tuoda mediassa esille eli ns. punainen lanka - kun homma on selkeä sinulle, se on selkeä myös toimittajille + näin sinun on paljon helpompaa rakentaa yhtenäistä brändimielikuvaa mediassa ja myydä sinun ideoita medialle. Eikä sekavaa sillisalaattia - aivan kuten kaikessa muussakin markkinoinnissa ja viestinnässä.
- Panosta hyvän juttukonseptin luomiseen - sen sijaan, että kerrot koko elämäntarinasi ja toivot, että toimittaja etsii siitä savotasta näkökulman, josta voisi tehdä jutun.
- Konktatoi myös henkilökohtaisesti: Pelkkä tiedote hukkuu helposti roskapostiin ja siihen suhtaudutaan kuin mainokseen. Siksi kannattaa myös lähestyä henkilökohtaisesti - näin jäät paremmin mieleen ja varmistat, että ideasi on aidosti kuultu.
Jaksossa mainitut linkit:
#64: 3 Myyttiä verkkokurssin lanseeraukseen [ja miksi ne ovat vain tekosyitä]
#48: Esiinny eduksesi – myös etänä with Elina Aalto
Liity mukaan sisäpiiriini
Liity mukaan maksuttoman uutiskirjeeni tilaajaksi ja pysyt kartalla kaikista uusista julkaisuista, koulutuksista ja jakamistani neuvoista digiyrittäjyydessä menestymiseen!
Tietosi ovat turvassa ja voit poistua listalta milloin tahansa.