Verkkokurssiyrittäjille suunnattu Podcast puhelimessa
Verkkokurssiyrittäjille suunnattu Podcast puhelimessa
Pahinta virhettä

#7: 3 Pahinta virhettä, jotka jokaisen digiyrittäjän tulee välttää

verkkokurssien tekeminen

Kuuntele *3 Pahinta virhettä, jotka jokaisen digiyrittäjän tulee välttää* jakso tästä >>>

 

Haluan paljastaa sinulle yhden salaisuuden: olen tehnyt paljon virheitä elämäni aikana - ja erityisesti digiyrittäjyyden.

Olen sanonut paljon asioita, joita kadun. Olen tehnyt lupauksia, joita en ole pitänyt. Ja olen käyttänyt aikaani asioihin, mihin ei olisi pitänyt.

Mitään en halua katua, koska se on tehnyt matkastani juuri sellaisen, kuin se on ollut.

Mutta kaikkia noita virheitä EN olisi tehnyt, jos joku olisi kertonut minulle nämä kolme asiaa, jotka aion kertoa sinulle tänään. Asioita, joita toivoisin, että joku olisi kertonut aikanaan myös minulle.

 

Ja siksi tässä jaksossa kuulet kolme virhettä jotka tein digiyrittäjyyden alkumetreillä, ja kuinka sinä voit nyt välttää ne.

Jaksossa kerron paljon konkreettisia esimerkkejä, joten muista kuunnella se!

 

 

3 Pahinta virhettä, jotka tein digiyrittäjyyden alkumetreillä (ja kuinka sinä voit välttää ne)

 

 

#1 Tein liian montaa asiaa samaan aikaan

 

 

Jos olet aloitteleva yrittäjä, voit varmasti samaistua tähän: jokainen uusi idea tuntuu maailman parhaalle ja koko liiketoimintasi mullistavalle idealle.

Ja siksi saatat sortua usein siihen samaan virheeseen, minkä myös minä tein…

Eli hypit ja pompit ideasta toiseen, minkä seurauksena et saa mitään isoa ja konkreettista aikaiseksi.

Ehkä sinullakin on se ajatus usean tulonlähteen rakentamisesta, mutta tässä syy, miksi se on oikeastaan myytti:

Pystyt keskittymään VAIN YHDEN asian rakentamiseen kerralla. Vain yhden!

Jos siis yrität samaan aikaan rakentaa KAIKKIA tulonlähteitä (ja todellisuudessa kamppailet koko ajan kassavirtasi kanssa) tulet huomaamaan jossain kohtaa, että edelleen olet samassa lähtöpisteessä: sinulla ei ole yhtäkään tulonlähdettä, mistä saisit kassaan rahaa.

Jaksossa puhuin lisäksi paljon siitä, miksi ilman yleisöä et itseasiassa tee yhdelläkään ”tulonlähteellä” mitään.

Kuinka siis välttää tämä virhe?

Panosta siihen, että keskityt yhteen asiaan kerrallaan, eli pistä yksi asia toimimaan ja sen jälkeen skaalaa sitä. Jos yrität tehdä kaikkea samaan aikaan, on lopputuloksena todennäköisesti sekametelisoppa.

  

 

#2 Yritin myydä ilman yleisöä

 

 

Minulla oli suuret odotukset sille, mutta loppujenlopuksi vain kaksi liittyi kurssilleni mukaan.

Fiilikseni oli vähintäänkin epätoivoinen, sillä minusta tuntui, että olin tehnyt kaiken juuri niin, kuin piti.

 

Mutta suurin virhe, mitä tein oli se, että yritin myydä kurssia ilman yleisöä, joka olisi koostunut sitoutuneista unelma-asiakkaistani.

 

Se, kuinka pystyt välttämään tämän on:

• Ala kasvattamaan yleisöäsi jo ennen, kuin lanseeraat verkkokurssisi
• Lisäksi silloin opit myös yleisöstäsi enemmän, ja saat rakennettua tuotteen, jolle on myös kysyntää
• Verkkokurssin myynti tapahtuu aina ENNEN, kuin kurssin ovet avautuvat: se, mitä teet ennen lanseerausta määrää sen, kuinka suuri myynnistä tulee (toki muutamilla hyvillä myynti- ja markkinointistrategioilla saat tehtyä lisämyyntiä)

 

 

#3 En aidosti ymmärtänyt unelma-asiakastani

 

 

Kolmas virhe oli se, että en ymmärtänyt oikeasti unelma-asiakastani. Eli suurin osa ”ymmärryksestäni” perustui arvauksiin oikean tiedon sijaan.

Ja silloin, kun et ymmärrä unelma-asiakastasi:

a) on lähes mahdoton rakentaa tuotetta joka myy ja toimi
b) tavoittaa oma unelma-asiakas verkosta (kannattavasti)
c) tuottaa hyvää ja laadukasta sisältöä

Ilman, että tunnet unelma-asiakastasi hyvin, saatat lähteä rakentamaan tuotteistasi sellaista, mikä on sinusta hyvä ja tarpeellinen, mutta mitä kukaan ei välttämättä halua ostaa.

 

Sinun täytyy tietää kristallin kirkkaasti:

  • Mikä on unelma-asiakkaasi ongelma ?
  • Mitä tuo ongelma aiheuttaa?
  • Kuinka kurssisi ratkaisee tuon ongelman?
  • Kuinka toisen elämä muuttuu sen avulla?

 

Kuinka voit välttää tämän virheen?

Rakenna aitoja kohtaamisia verkossa unelma-asiakkaasi kanssa, ja opi tuntemaan hänet ja keskity siihen, mitkä ovat hänen haasteitaan ja unelmiaan.

 

 

Jaksossa mainitut linkit:

 

3 syytä, miksi sähköpostimarkkinointi on avain menestykseesi digiyrittäjänä?

 

Aloita Unelmien Digibisnes -työkirja

 

Liity mukaan sisäpiiriini

Liity mukaan maksuttoman uutiskirjeeni tilaajaksi ja pysyt kartalla kaikista uusista julkaisuista, koulutuksista ja jakamistani neuvoista digiyrittäjyydessä menestymiseen!

Tietosi ovat turvassa ja voit poistua listalta milloin tahansa.