#103: Näin hinnoittelet verkkokurssin kannattavasti [3 kriittistä tekijää]
Kuuntele koko jakso *Näin hinnoittelet verkkokurssin kannattavasti [3 kriittistä tekijää]* tästä >>>
Hei kuulostaako seuraava tutulta?
Olet päättänyt VIHDOIN ottaa unelmasi tosissaan ja tehdä ensimmäisen verkkokurssisi…
Mutta pelkkä verkkokurssin hinnoittelun ajattelu saa hikikarpalot nousemaan otsallesi.
Jep, tänään hypätään suoraan syvään päätyyn, sillä jos on olemassa jotain *tabuja* verkkokursseihin liittyen, niin tiedät, että haluan puhua niistä ja nostaa rohkeasti sen kuuluisan kissan pöydälle.
Ja niin tehdään myös tänään, nimittäin tänään keskustellaan rahasta.
Raha nähdään edelleen digiyrittäjienkin keskuudessa hieman hyssyttelyn aiheena ja siksi siitä harvemmin kovin avoimesti keskustellaan.
Olen huomannut opiskelijoideni kanssa, että keskustelun puute johtaa usein tietämättömyyteen ja epävarmuuteen oman verkkokurssin hinnoittelun kanssa.
Ehkä sinullakin on samanlaisia haasteita?
…et vielä tiedä, kuinka hinnoittelet kurssisi niin, että se houkuttelee unelma-asiakkaitasi
…et tiedä mitä tekijöitä ottaa huomioon hintaa määritettäessä
…pahimmillaan vääränlainen hinnoittelu estää tuottavan verkkokurssibisneksen rakentamisen
Toivottavasti olet siis innoissasi, sillä tämän jakson kuunneltuasi tiedät:
- kuinka hinnoittelet verkkokurssisi niin, että se houkuttelee lojaaleja asiakkaita
- 3 tärkeää tekijää, jotka ottaa huomioon verkkokurssin hinnoittelupäätöksessä
- mitä ovat yrityksen superfanit ja miksi he ovat avain yrityksesi menestymiseen
Näin hinnoittelet verkkokurssin kannattavasti [3 kriittistä tekijää]
3 Tekijää hinnoittelupäätöksen tekemiseksi
Tässä kohtaa jaksoa puhuin muun muassa näistä asioista:
- Kuinka olet positioinut brändisi?
- Kuinka olet positioinut tuotteesi?
- Kuinka arvokas kurssi on unelma-opiskelijallesi? Miten voit perustella hinnan?
Miksi premium-hinnoittelu = kannattavampi verkkokurssibisnes
Tässä kohtaa jaksoa puhuin muun muassa näistä asioista:
- Millä hinnalla houkuttelen luokseni lojaaleja asiakkaita, jotka ovat motivoituneita käymään kurssini alusta loppuun – sekä kannustamaan muita opiskelijoita siinä matkalla?
- Harhaluulo: "Jos myyn edullisia (<50€) nettivalmennuksia, ihmisten ei tarvitse miettiä ostopäätöstä = minun ei tarvitse myydä"
- Ymmärrä, että asiakkaasi kallein resurssi on AIKA!
- Kannattavuusero
Premiumbisnes & Superfanit
Tässä kohtaa jaksoa puhuin muun muassa näistä asioista:
- Superfanit valmiita maksamaan korkeamman hinnan
- He arvostavat aikaasi ja asiantuntijuuttasi = mukavampi työskennellä
- Enemmän tuloksia
- Superfanit ovat tuloksellisin markkinointitiimisi!
Jaksossa mainitut linkit
Kukoistava verkkokurssivuosi haaste >>>
Lisää kuunneltavaa aiheeseen liittyen:
#83: 3 askelta uuteen rahatarinaan siirtymisessä with Pirjo Väänänen
#70: Mitä OIKEASTI vaatii, että tienaat ensimmäiset eurot verkossa?
Liity mukaan sisäpiiriini
Liity mukaan maksuttoman uutiskirjeeni tilaajaksi ja pysyt kartalla kaikista uusista julkaisuista, koulutuksista ja jakamistani neuvoista digiyrittäjyydessä menestymiseen!
Tietosi ovat turvassa ja voit poistua listalta milloin tahansa.