#50: Mitä tehdä, jos kukaan ei osta verkkokurssia? 5 Suurinta syytä, miksi verkkokurssi ei myy
Kuuntele koko jakso *Mitä tehdä, jos kukaan ei osta verkkokurssia? 5 Suurinta syytä, miksi verkkokurssi ei myy* tästä >>>
Tervetuloa mukaan Vapauta Supervoimasi Podcastiin, missä pääset kuulemaan miltä unelmien liiketoiminnan kasvattaminen näyttää todellisuudessa sekä kuinka pitää huolta omasta hyvinvoinnista ja jaksamisesta siinä ohessa.
Mun nimeni on Iida Soininen ja oon tämän podcastin juontaja sekä Vapauta Supervoimasi Verkkokursseilla ohjelman perustaja.
Mitä jos kertoisin sinulle, että verkkokurssin myynnin varmistaminen on helpompaa, kuin olet koskaan kuvitellut?
Eli suomeksi:
Sen varmistaminen, että verkkokurssillesi on myyntiä sinä päivänä, kun verkkokurssisi ovet aukeavat.
Olit sitten…
a) ajatellut tai suunnitellut tekeväsi verkkokurssin
b) jo aloittanut verkkokurssin tekemisen
c) tai sulta löytyy jo sellainen
Niin tähän asti sinun ja unelmiesi elämän välissä on saattanut seistä mörkö nimeltä *entä jos kukaan ei liity kurssilleni mukaan?*.
Eli mikäli ajatus verkkokurssisi lanseerauksesta jännittää, niin tulet rakastamaan tätä jaksoa, sillä tässä jaksossa saat itsellesi 5 konkreettista askelmerkkiä, jotka ottamalla voit varmistaa saavasi myyntiä verkkokurssillesi…
…mutta myös löytää syyt, miksi et ole tähän mennessä onnistunut saamaan myyntiä jo olemassa olevalle tuotteellesi.
Muista lataa jakson tueksi maksuton työkirja, joka auttaa sinua ottamaan äkkilähdön verkkokurssiunelmallesi:
3 syytä, miksi ET saa antaa pelon siitä, että kukaan ei osta, estää sinua aloittamasta
Jaksossa puhuin siitä, miksi ei HAITTAA tai ei kannata pelätä, että verkkokurssi ei myy: [tai älä ainakaan anna näiden pelkojen estää sinua aloittamasta!!!]
- Siksi opetankin, miten ennakkomyydä kurssi: et heitä lukuisia tunteja ja työpäiviä hukkaan
- ET LUOVUTA, vaan palaat suunnittelupöydän ääreen: mitä en ole huomannut? Mitä askeleita en ole tajunnut ottaa? Miksi viesti ei resonoi?
- Kysy yleisöltäsi: et halunnut tätä, miksi et? Mitä sen sijaan haluaisit? Joskus se on TOSI pienestä kiinni, ja usein tietysti siitä, että ei olla ihan ymmärretty ja sisäistetty, mitä oma unelma-opiskelija tarvitsee tai haluaa, eli ollaan menty enemmän oma idea kuin asiakas edellä [siksi kunnollinen taustatutkimus on IHAN MUST]
5 Suurinta syytä, miksi verkkokurssi ei myy
1. Ideaa ei ole validoitu
Jaksossa puhuin mm. seuraavista asioista:
Yksi suurimmista syistä on se, että tuotteelle [ainakaan sillä kulmalla] ei ole kysyntää
TARKISTA: Olithan varmistanut, että tuotteelle kysyntää?
Jos et:
Lataa lanseeraustyökirja, missä kerron muutaman simppelin strategian, millä voit testata kysyntää ja ideasi ansaintapotentiaalia
2. Markkinointi- ja myyntiviesti ei resonoi
Jaksossa puhuin mm. seuraavista asioista:
- EI kirjoiteta copya, joka myy
- Teksti ei puhuttele unelma-opiskelijaa, esim. mainoksissa, sähköpostiviesteissä tai myyntisivulla
TARKISTA: Varmista, että tunnet oman unelma-opiskelijasi jopa PAREMMIN kuin itsesi ja varmista, että tekstisi puhuttelee riittävän hyvin häntä: kerrothan selkeästi ongelman, jonka kurssi ratkaisee sekä sen muutoksen, mitä sen avulla voi saavuttaa? Puhuthan enemmän niistä hyödyistä, mitä kurssilla opetettavien asioiden oppiminen saa aikaan sen sijaan, että luettelet vain kurssilla opetettavia asioita?
3. Oliko sinulla riittävästi yleisöä?
Jaksossa puhuin mm. seuraavista asioista:
Usein suurin moka on se, että rakennetaan tuote ensin ja pistetään myyntiin ilman OSTOVALMISTA yleisöä
TARKISTA:
- n. 500 hyvä olla päivänä, kun kurssin ovet aukeavat
- Tärkeää, että yleisö tietää, tuntee ja luottaa suhun
- Tärkeää, että yleisö ostovalmis
4. Lanseerasitko?
Jaksossa puhuin mm. seuraavista asioista:
- Suuri moka on se, että pistetään kurssi myyntiin ilman ammattimaista lanseerausta, jolloin ei saada aikaan hyvää innostusta kurssin ympärille
- #seiskansääntö
5. Oliko hinta oikea?
Jaksossa puhuin mm. seuraavista asioista:
- Jos unelma-opiskelijalla on SYY OSTAA, niin harvoin hinta on se, mikä ratkaisee
- Mutta varsinkin nyt poikkeusvuonna: kyllä, myös hinta voi vaikuttaa isosti
- Jos kalliimpi tuote, mieti jos tarjoaisit osamaksuvaihtoehtoa
- Lähde liikkeelle pienestä ja nosta hintaa aina lanseerauksissa, kunnes löydät oikean hintapisteen
Aiheeseen liittyvää:
#49: Mistä tietää, että on riittävän asiantuntija verkkokurssille? 3 Kriittistä merkkiä
#24: 3 Pakollista muutosta, jos haluat verkkokurssillesi myyntiä
#18: Kuinka löytää unelma-asiakas verkosta? 5 Päätöstä, jotka sinun tulee tehdä
Liity mukaan sisäpiiriini
Liity mukaan maksuttoman uutiskirjeeni tilaajaksi ja pysyt kartalla kaikista uusista julkaisuista, koulutuksista ja jakamistani neuvoista digiyrittäjyydessä menestymiseen!
Tietosi ovat turvassa ja voit poistua listalta milloin tahansa.