#3: 3 Asiaa, mihin keskittyä digiyrittäjyyden alkumetreillä
Kuuntele koko jakso 3 asiaa, mihin keskittyä digiyrittäjyyden alkumetreillä tästä>>>
Oletko intohimoinen henkilö, joka innostuu helpolla? Mutta toisaalta kyllästyt aina yhtä nopeasti, ja sinulla on haasteena viedä aloittamasi asiat loppuun.
Ehkä sinulla on to do listalla niin monta asiaa, että et tiedä enää mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? (been there done that)
Ja sen vuoksi eksyt kerta toisensa jälkeen suunnittelemaan ja hiomaan ideoitasi kuntoon…
…mutta unohdat sen kuuluisan toiminnan.
Kuulostaako tutulta?
Haluaisitko sen sijaan herätä aamuisin fiiliksellä, että tiedät, mitä tulet tänään tekemään (ja myös teet sen).
Jotta voisit joku kaunis päivä vielä saada verkkokurssisi valmiiksi ja myydä sitä menestyksekkääksi.
Hyvä uutinen on se, että olet tullut juuri oikeaan paikkaan, sillä tässä
jaksossa saat kuulla ne 3 asiaa, joihin sinun kannattaa panostaa digibisneksen alkumetreillä.
Jos et siis tiedä, mistä lähteä liikkeelle…
…lähde näistä!
3 Asiaa, mihin keskittyä digiyrittäjyyden alkumetreillä
1. Oman nichen löytäminen & viestin kirkastaminen
“The riches are in the niches” -Amy Porterfield
Oman kohdeyleisön rajaaminen tuntuu lähes jokaisesta aloittelevasta digiyrittäjästä hurjalta.
”Jos rajaan kohdeyleisöäni, menetänkö potentiaalisia asiakkaita?”.
Paradoksaalista mutta totta: kun yrität puhua kaikille, et puhu kellekään.
Viestisi jää epäselväksi, eikä potentiaaliselle asiakkaalle tule olo, että sinä ymmärrät häntä aidosti. Mitä rohkeammin uskallat rajata, sitä enemmän pystyt puhuttelemaan asiakkaasi kipupisteitä ja sitä paremmin myös markkinointisi alkaa rokkaamaan (lue: kustannuksesi tippuvat roimasti)
Toisaalta myös itse sisällön tuottaminen on huomattavasti helpompaa, kun tiedät, kuka on unelma-asiakkaasi, ja mitä haasteita hänellä on elämässään.
Jaksossa jaoin lisää konkreettisia esimerkkejä siihen, miksi oman unelma-asiakkaan kirkastaminen on tärkeää sekä miksi sen kirkastaminen on ihan ensimmäisiä askeleita, mistä sinun kuuluu lähteä liikkeelle.
2. Yleisön kasvattaminen (jo ennen verkkosivujen tekemistä tai tuotteen lanseerausta)
Yksi pahimmista virheistä, mitä moni digiyrittäjä tekee on se, että kaikki aika käytetään digituotteen suunnitteluun ja tekemiseen.
Kun tuote on valmis, sitä yritetään myydä ilman tuloksia. Mistä tämä johtuu?
Ilman yleisöä et pysty myymään verkkokurssia. PISTE.
Ja siksi oman yleisön kasvattaminen ja sitouttaminen on tärkein yksittäinen asia, mihin sinun tulee panostaa jo ennen, kun lähdet rakentamaan verkkokurssiasi.
Jaksossa jaoin lisää konkreettisia esimerkkejä oman yleisön kasvattamiseen.
3. Luo säännöllistä sisältöä viikottain (esim. podcast, viikkokirje, blogi tai Youtube)
Säännöllinen sisältö liittyy edelliseen kohtaan eli siihen, kuinka kasvattaa ja sitouttaa omaa yleisöä. Laadukkaan sisällön avulla unelma-asiakkaasi voi löytää sinut verkosta, oppia tuntemaan sinuun sekä näkemään sinut hänen ykköslähteenä.
Kuitenkin oman yleisön kasvattaminen esimerkiksi pelkästään Instagramin avulla ei riitä, sillä:
a) Kun tuotat sisältöä sosiaaliseen mediaan, sisältöäsi nälee pääasiassa vain ne, ketkä JO seuraavat sinua.
b) Tilisi voidaan koska vain poistaa, hakkeroida tai muuten vain hävittää, mikä on liiketoiminnan näkökulmasta hyvin riskialtista.
Jaksossa mainitut linkit:
3 Pahinta virhettä, jotka tein digiyrittäjyyden alkumetreillä (ja kuinka sinä voit välttää ne)
3 syytä, miksi sähköpostilista on avain menestykseesi digiyrittäjänä?
Liity mukaan sisäpiiriini
Liity mukaan maksuttoman uutiskirjeeni tilaajaksi ja pysyt kartalla kaikista uusista julkaisuista, koulutuksista ja jakamistani neuvoista digiyrittäjyydessä menestymiseen!
Tietosi ovat turvassa ja voit poistua listalta milloin tahansa.