#152: Analyysi “epäonnistuneesta” 90,000€ lanseerauksesta
Kuuntele koko jakso *Analyysi “epäonnistuneesta” 90,000€ lanseerauksesta* tästä >>>
Kuten ehkä tiedät, niin viime viikolla minulla päättyi intensiivinen VSV-lanseeraus.
Ja vaikka sain viettää lanseerauksen upeissa puitteissa Turun saaristossa - niin oma suoritukseni jäi tällä kertaa laihaksi.
Vaikka 90,000€ myynti vajaassa viikossa ei ole koskaan epäonnistuminen - niin koin silti epäonnistuneeni itse.
Ja vaikka minun ei tehnyt mieli äänittää tätä jaksoa, koska ajattelin:
- Mitä muut ajattelee nyt? Pitävätkö he minua epäonnistuneena valmentajana?
- Enkö enää inspiroi muita?
Päätin kuitenkin laittaa nämä ajatukset sivuun ja keskittyä tärkeimpään: mitä tästä voi oppia.
Ja sen takia halusin äänittää tämän jakson🙏🏻
Joten jos haluat kuulla MIKSI koin epäonnistuneeni ja syyt, miksi tulokset jäivät laihoiksi…
...niin jatka kuuntelemista!
Analyysi “epäonnistuneesta” 90,000€ lanseerauksesta
Toivottavasti olet siis innoissasi, koska tässä jaksossa tulet kuulemaan:
- Miksi olin pettynyt tulokseen ja miksi koin epäonnistuneeni?
- Lähtökohdat lanseerausviikolle sekä mikä oli tällä kertaa toisin
- Miten tästä eteenpäin sekä tavoitteet jatkolle
90,000€ myynti ei ole epäonnistuminen - mutta miksi olin pettynyt ja miksi koin epäonnistuneeni?
- +200,000€ kahdella lanseerauksella EI ole epäonnistuminen - eli olen äärimmäisen kiitollinen tästä tuloksesta ja jokaisesta opiskelijasta joka lähti mukaan
- Mutta samaan aikaan olin pettynyt itseeni ja vaikka minun ei alkuun tehnyt mieli äänittää tätä jaksoa, niin koin, että tässä on paljon tärkeää asiaa mistä voit oppia
- Taustat edellisistä lanseerauksista: tähän asti VSV myynnit ovat aina kasvaneet - joten oletuksena oli, että ne kasvavat myös nyt
- Datan perusteella ENNEN LANSEERAUKSEN ALKAMISTA myynti näytti menevän +150,000€
- Eli olin tehnyt työni riittävän hyvin ennen lanseerausta
- Mutta toinen vieläkin tärkeämpi data määrittää miten tulet onnistumaan ja se on paljonko saat webinaareihisi rekisteröityneitä.
Tämän vuoden alussa lanseerauksessa
- Vuoden ensimmäisessä lanseerauksessa webinaariin rekisteröityneitä yhteensä n. 1300 -> Nyt tavoitteena oli ainakin 1700
- Lopulta tämä luku jäi niinkin laihaksi kuin n. 1000 eli vähemmän kuin viimeksi
- Miten tämä vaikutti myyntiin sekä “vaadittuun” webinaarikonversioon
- Myynnin suhteen ei jäänyt mitään jossiteltavaa - koska data puhuu puolestaan. Jos olisin saanut tavoitellut 1700 rekisteröitynyttä webinaariin ja myynti olisi jäänyt samaan, sitten olisin huolissani. Joten MIKSI epäonnistuin markkinoinnissa?
1. Jänistin fb mainonnasta
2. Sama aihe webinaarissa yli 2v
3. Nyt syksyllä tosi paljon muitakin koulutuksia ns. kilpailu kovaa ja ihmisillä kalenterit täynnä
Miten tästä eteenpäin?
- Olen sisuuntunut ja ensi kerralla aion saada 150,000€ rikki - nyt en jänistä mainonnan suhteen ja toisaalta ehkä on aika muuttaa webinaarin aihetta eli uudistaa vähän
- Toisaalta on tärkeää tiedostaa, että pitkällä tähtäimellä tämä on normaalia: eli tulee lanseerauksien välille nousua ja laskua eli se ei ole vaarallista
- Myös tänä vuonna sanoin itselle, että nyt kun panostan uuteen valmennukseen LIMITLESS se voi näkyä VSV myynneissä laskuna - mutta silti koko bisnes kasvaa
Jaksossa mainitut linkit:
#148: Salainen ase jopa 6-numeroisiin verkkovalmennusten kuukausimyynteihin
#147: Polku verkkokurssin stressittömiin lanseerauksiin
Liity mukaan sisäpiiriini
Liity mukaan maksuttoman uutiskirjeeni tilaajaksi ja pysyt kartalla kaikista uusista julkaisuista, koulutuksista ja jakamistani neuvoista digiyrittäjyydessä menestymiseen!
Tietosi ovat turvassa ja voit poistua listalta milloin tahansa.